Jak mě vypekl kofein

Když si člověk dá předsevzetí, většinou to končívá špatně. Dělat něco jenom pro to, že jsem to kdysi řekl, většinou nebývá extra dobrá motivace pro zlepšení stavu. Tak tomu bylo i u mě, když jsem za nějaký čas po přesedlání na Caro začala pít znovu kávu. Nijak radikálně, kolem dvou až tří hrníčků za den, ale i tak mi to dokázalo pěkně zatopit. Když jsem si původně řekla, že nebudu pít kávu, neměla jsem žádný praktický důvod. Jen že ovlivňuje lidský mozek, a pro člověka pracujícího s jemnohmotnem je lepší, když má hlavu čistou. No – byla to hodně slabá výmluva, tak jsem sklouzla zase zpátky.

V červenci letošního roku jsem začala mít potíže se spánkem. Přičítala jsem to na vrub vedrům, a doufala, že až se ochladí, začnu spát zase normálně. Šla jsem spát kolem desáté, probudila se kolem půlnoci, a až do božího rána (do půl šesté) vůbec nespala. Ne že bych usínala a často se budila – já jsem nespala vůbec. Někdy se podařilo, že jsem spala tři hodiny v kuse, další noc jsem se zase třikrát probudila. Už jsem uvažovala o prášcích na spaní nebo o kozlíkových tabletách. Situace se mi přestala líbit a já chtěla zpátky svůj spánek; tím  spíš, že už bylo studené září a s mým spánkem  to vypadalo pořád stejně bledě.

Asi týden zpátky jsem tedy přestala pít kávu znova. Tentokrát jsem se dost divila – hned první den bez kávy jsem usnula během pěti minut a probudila se až kolem páté ráno. Když jsem si o dva dny později zkusila kolem čtvrté hodiny odpoledne dát jedno kafe, byla jsem v noci přesně tam, kde přes léto – spala jsem čtyři hodiny, a pak od jedné v noci až do božího rána čučela do stropu a ne a ne zabrat. Mám tedy nabeton potvrzené, co u mě dělá neplechu se spánkem. Nepovím vám, kdy jsem začala pít kávu jako takovou, ale pokud vám někdo tvrdí, že s tím nejde přestat jen tak ze dne na den, pěkně kecá:-) .

Já jsem se už před časem rozhodla přejít z klasického turka na pytlíkové směsi á la Jacobs Latté. „Normální“ kávu jsem už pěkně dlouho neměla a člověk by si řekl, že ty pytlíčky jsou moc slabé na to, aby dělaly takový bordel. No – u mojí osoby jim to bylo fuk 🙂 . Ještě větší legrace je, že jsem začala mít nutkání přestat s pitím kávy už aspoň rok zpátky, v době, kdy jsem ještě žádné potíže se spánkem neměla. Dát si tehdy říct, mohla jsem se této zkušenosti vyhnout 🙂 .  Když si jdu někam sednout, je to velká sranda. Většinou mají tři, čtyři druhy kávy, ale co si dát, když jsem kávu přestala pít? Studenou sodovku nebo ovocný čaj 🙂 . Vždycky se zaraduju, pokud mají v nabídce Hot Fruits. Ale to bývá pravda přibližně ve slabé půlce případů.

Co mě tedy čeká do budoucna? Nestlé Caro se sójovým mlékem, Hot Fruits a ovocné termo nápoje – říkáme jim čaj, jenže s čajem toho moc společného nemají. Ale neobsahují ani kofein, ani tein, tím pádem bych po nich měla v klidu spát 🙂 .

One thought on “Jak mě vypekl kofein

Něco hezkého mi napiš

