12 Testy na voňavky

Našli byste u mě asi čtyři šanony, plné eurosložek se stránkami z časopisů. Zjistila jsem, že ty holčičí časopisy jsou z poloviny o ničem, a rozhodla se je zrecyklovat. Nechala jsem si jenom články, které mě zaujaly, a zbytek šel do kontejneru na papír. Speciální šanon je věnovaný testům. Jeden by se divil, kolik se mi jich podařilo naskládat. Testy a holčičí časopisy jsou tak nějak svázané jako léto a prázdniny a minimálně v každém exempláři něco na ten způsob bylo.

Svoji zvláštní kategorii u mě mají testy s tématikou voňavek. Jde o sérii patnácti otázek, které vám mají říct, na který okruh vůní se máte zaměřit. Vyhodnotí váš životní styl a vaše preference. Začínala jsem v romantických výsledcích, pokračovala přes „lamačku mužských srdcí“ , a nedávno jsem zjistila, že se ze mě stává fashionista. Ne že by mi vyjmenované ingredience něco řekly. Myslím, že teď už můžu přiznat, že nevidím žádnou souvislost mezi vyjmenovanými přísadami a čichovým vjemem, který z vůně mám. Parfumér ze mě zatím nebude. Voňavky vybírám čistě podle dojmu, který mám z flakonu, a recenzí ostatních ženských, abych zjistila, jestli je spíš sladký, kořeněný nebo kytkový.

Ne že bych si dala říct. Má to pro mě pouze orientační charakter. Už bych mohla vědět, že mě čistě květinový parfém bude po čase nudit, protože je jaksi slabý a unylý. Stejně tak se pomalu učím, že mi ty orientálně kořeněné „superdržák“ bomby akorát tak ustřelí palici do Vesmíru. Tak hledám něco sladšího na bázi kytek, co by bylo „tak akorát“. Musela jsem se smát, když jsem si v posledním testu na vůně přečetla, že je pro mě důležitá značka, a na svém flakonu mívám Armani a spol. Naprosto nezávisle na testu mám svoje poslední dvě vůně „označkované“ jako Guerlain. Champs-Élysées, to, co vám závan větru donese z nejbližšího květinářství, proložené perlivým heliotropem, a L’Instant Magic, na který si názor teprve tvořím, a který osobě blízké voní jako fialky s konvalinkami. A předtím Gucci, a předtím další Guerlain.

Je fajn, že mi tři čtvrtě dostupných vůní připadá spíš jako smrad, tak mám aspoň zúžený akční radius. Buď to smrdí, nebo je to jako podle šablony, a já chci něco originálního. Poslední puntík, který se jen tak mimochodem válí v mojí hlavě, je Innocent Rock od Muglera. Pořádná sladká marmeláda, u které pořád nevím, jestli to risknout. Na internetu se pořád ještě sehnat dá, i když se už zásoby krátí. „Sladká muglerovská marmeláda“ je celkem srozumitelný popis, ale jak to převést do voňavé podoby? Utěšuju se tím, že už mám krabičky čtyři – všechny ve velkých objemech – a tím pádem je poslední vůně vážně to poslední, co potřebuju…

Něco hezkého mi napiš

