Makroobjektiv: Příběh nekončí

Před časem jsem prováděla menší čistku na blogu, kdy jsem odmazala několik slabších článků. „Odnesly“ to i články o makroobjektivu. Říkala jsem, že pracuju na jeho pořízení, a teď vám dlužím detailnější vysvětlení. Někomu to mohlo přijít, jako kdybych se na to vykašlala, a pokoušela se ty plány smazat ze zemského povrchu. Abych se pak mohla tvářit, jako že nikdy neexistovaly.

Po zralé úvaze jsem došla k názoru, že vsadím spíš na Megapixel, než na bazar. U Megapixelu jsem už kupovala pevnou pětatřicítku a nezaznamenala jsem žádný problém. Tolik peněz jsem ještě za nic nedávala; nepamatuju si už, jestli mají mezi dopravou i Českou poštu. Jejich „závozníky“ za tu dobu už znám a oni znají mě; tím pádem by to mohlo jít i přes dobírku. To už ale moc předbíhám 🙂 .

Jsou věci, které člověk chce (má objektiv s close-up filtrem, vyfotí s ním všechno co potřebuje, a chce makroobjektiv), a jsou věci, které člověk potřebuje – jako když vám dojde toner na obličeja vy to látáte malou micelárkou od Biodermy z lékárny za 90 Kč. Trochu jsem zbrzdila, protože jsem vyplácala za poslední tři měsíce toner, odličovací olej, denní krém a primer pod oční stíny a zkrátka jsou situace, kdy vám nic jiného nezbyde. V klidu jsem se dozásobila a pokračuju dál.

Původní termín do listopadu byl skvělý test toho, co zvládnu. Zlepšila se mi nálada, a svoji situaci nadále nevnímám nijak tragicky. Jak jsem naznačila v předchozím odstavci, vytěsnit pořizování základních věcí, které v průběhu dojdou není dobrý nápad a každodenní život se tímto způsobem na sto procent ošidit nedá. Využila jsem svého práva netlačit na sebe a skládat na objektiv podle toho, jak to půjde. Navíc Tamrona zdražili z původních dvanácti na čtrnáct tisíc. Sigma 105 mm micro vychází na sedmnáct tisíc, a to už ze čtrnácti za Tamrona není tak daleko, jako tomu bylo, když nová verze Tamrona vycházela na dvanáct tisíc. V každém případě chci střední verzi (90 – 105 mm), ať už to bude ve výsledku Tamron, nebo Sigma.

Navzdory tomu všemu si už nejsem tak jistá, že makroobjektiv vážně potřebuju. Skamarádila jsem se s objektivy, které mám a vážně si nemyslím, že bych něco dalšího ještě potřebovala. Tak jsem sama zvědavá. Vidím to spíš bledě a přesně to je důvod, proč pořád váhám. Rozhodla jsem se dát si oraz a nechat v sobě tento konkrétní sen ještě krystalizovat.

One thought on “Makroobjektiv: Příběh nekončí

Něco hezkého mi napiš

