Kolik tváří máš?

No, to je úžasné.  Další pseudo britská značka kosmetiky, co spadá pod koncern MUA. Zase ten samý nápad, ty samé věci; proč se MUA nemůže chovat jako každá normální značka kosmetiky? Proč pro každou inovaci zakládá úplně novou značku? No, podívejte se na ty tvářenky. Zase pokus o NARS a jejich odstín „Orgasm“. Proč musejí pořád vykrádat cizí geniální nápad? To zase budou ženské samý fake „Orgasm“ – kdo se na to má pořád dívat?

V poslední době podobné nářky slýchávám často. Lidé se zaměří na jednu věc a nespustí ji z očí. Všechno ostatní, co se děje kolem, potom srovnávají s objektem svého zájmu a mluví jenom o tom, kde se to podobá a v  čem se to liší. Nevidí tvářenku, kterou uvedla nová kosmetická značka. Vidí jenom, že je růžová a podobná kultovní značce NARS. Pak už ale nevidí tu levnou novou tvářenku, ale na jejím místě vidí odstín „Orgasm“ , a mají velký vztek, že ten produkt prodává jiná značka, než NARS.

Stejně tak osoba nevidí, jak vypadá její tělo doopravdy. Má vsugerovanou jednu, novináři zadanou, podobu, a místo svého vlastního těla vidí otisk ideálu z novin. Jenom s tím rozdílem, že je kolem toho ideálu poloprůhledně rozprostřené vlastní tělo osoby, a osoba jenom hořekuje, kde jí co přebývá a kde jí co chybí. Její tělo je ideální, ale je jednoduše jiné, než tělo jiného člověka, kterého náhodou otiskli v novinách, a máme tu problém.

Proč tolik lidí nevidí sebe samotného? Proč se dají ovlivnit názorem, že musejí vypadat jako někdo úplně jiný? Proč nás automaticky napadne: „Jsem tlustá“, namísto „Desetkrát ji retušovali a na trupu jí vytvořili takové díry, že by neměla kam dát žebra“ ? Kdysi dávno šla televizí zpráva, že všechny reklamy na řasenky nesmí obsahovat modelku s nalepenými umělými řasami. No dobře, ale co ten zbytek?

Módu tvoří z veliké části chlapi. Z toho logicky vyplývá, že takový chlap nemůže mít ani páru, jaké to je, mít tělo ženy, a nemá sebemenší ponětí, jak ženské tělo vypadá a jak funguje. Tak navrhují oblečení pro chlapy a nutí na molech pochodovat jedenáctileté holčičky, dokud vypadají stejně jako chlapečci, a vlezou se do vize návrhářů. Jak začnou dozrávat v ženu, mají s modelingem velikou smůlu. Z pohledu faktu, že drtivá většina modelek má jedenáct až patnáct let a pak končí, si musíme poupravit zažité ideály ohledně toho, jak bychom měly vypadat. Jak pro boha živého chcete udělat, aby čtyřicetiletá žena vypadala úplně stejně, jako ta jedenáctiletá holčička na molu?  Ten ideál z novin má JEDENÁCT !! – pokud je to no name modelka a nejedná se třeba o Terezu Maxovou, to dá rozum.

Necháváme si do hlavy  vtisknout nějaký podivný mustr, který vztahujeme na všechno ostatní a pak běda, když něco nevyhovuje. Nezáleží na tom, že se jedná o dvě rozdílné věci. Poměřujeme poměrně úchylným metrem všechno kolem, a pak se vztekáme, že to prostě a jednoduše zapadnout nemůže, ani kdybychom se postavili na hlavu. Čím dřív to pochopíme, tím líp pro nás.

Podobné články

Neberte nám naše brýle
Jak hormony působí i na dálku
A pak se ptejte na cizí dojem
Bitchy resting face
Ošklivost není vrozená, ale získaná

Advertisements

2 thoughts on “Kolik tváří máš?

Něco hezkého mi napiš

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s