Hodně žhavý nápad

Takzvaná hot jóga se dostala do nabídek fit center poměrně nedávno. Lidé tady platí za možnost cvičit jógu v teplotě 42 stupně Celsia. Že má teplo pomáhat probudit tělo. No – něco jsem o tom v poslední době zjistila také.

Pokaždé, když v předpovědích počasí po internetu ukazují teploty kolem třicítky, jenom se směju. Bydlím na jižní Moravě, a tady je potřeba si k mainstreamovým předpovědím přibližně deset stupňů přidat. Královsky se bavím, když v televizi zazní: „Dávejte si zítra pozor, teplota se dostane dokonce na třicet osm stupňů, tak myslete na pitný režim“ . Kdyby slečny rosničky tušily, co míváme pravidelně tady v našem koutě Moravy, ten humor by je rychle přešel.

Letos v červenci proběhla na facebookových stránkách typu „Máme rádi Moravu“ fotka teploměru, umístěného na přímé slunce. Pokud jste ještě neviděli rtuť, která se vyšplhala vysoko nad vyznačenou padesátku v plusových hodnotách, a na určení teploty jí stupnice ani nestačila, možná by bylo hezké jen tak ze srandy zkusit zagooglovat a tu fotku najít. Úředníci se děsí, že mají v kancelářích nad třicet. Co máme dělat my, kteří máme ve stínu čtyřicet a na přímém slunci k padesátce? Zkrátka a dobře, u nás na Moravě byla letos docela „sranda“; vyšli jste ven a už jste dokonale věděli, jak se cítí průměrná pečínka v troubě. Bez přehánění a srandu si taky nedělám.

Složenky se ale platit musí, tak tomu pekelnému počasí člověk stejně neušel. Dokud jsem se hýbala, bylo všechno jak tak v pořádku. Rozhodně jsem se ale nesměla zastavit. Jak jsem si stoupla k okýnku na poště, začala ze mě proudy valit voda, která byla zapřičiněná zčásti vedrem a zčásti pohybem. Fandím blogerce, která v jednom článku napsala, že i v tropických dnech chodila na procházky a žila aktivně, jinak že by ji to vedro sežralo zaživa. Vážně jí neskutečně fandím; přitom stačilo jenom vytáhnout foťák a klobouk a k páté hodině, až pomine ten největší nápor, jít s foťákem ven taky.

Tak nějak průběžně jsem si uvědomila, že mám pro podobně žhavá překvapení další dobrý nápad: na co platit za cvičení při čtyřicítkových teplotách, když stačí vylézt z domu a jít se v tom pařáku jenom projít? Já jsem na pravidelné cvičení nikdy nebyla, protože si moje tělo zatím jaksi pomáhalo samo, tak mě to dřív nenapadlo. Už mi ale dochází, kdo ještě mimo vodohospodářů na současné léto nadává: majitelé fitcenter, provozujících hot jógu 🙂 . Pracně si naučí dámy, vzorně nakupující všechny možné ženské časopisy, utrácet peníze ve fitness centru za pohyb v hicu, a matka Příroda s nimi takto pěkně vypeče.

Sama za sebe musím přiznat, že na tom něco je. Jak jsem začala trochu víc pít vodu a obíhat si záležitosti v denních vedrech, mám takový dojem, že se mi velice zlepšila celulitida na stehnech. Tento mor stíhá velké i malé bez rozdílu a nic na něj neplatí. Snad kromě kombinace vody a vedra. Ještě jsem svou klinickou studii pořádně neprověřila a letos už to asi nestihnu. Škoda, že mě to nenapadlo dřív. Shoďme to na Bovisy a řekněme, že za to zablokované přemýšlení může zvýšená dodávka Energie, proudící skrz Zemi; i když nemůžu říct, že by to na mě mělo mít výrazněji destruktivní vliv. Znáte ale tu pohádku o té žábě v tom hrnci. Máme se nacházet v pásu energie. Z toho mi plyne, že ten pás má jednou přejít. Pokud si vzpomenu, tak vám potom napíšu, jak to bylo doopravdy 🙂 .

Něco hezkého mi napiš

