Další nepěkný konec

Je celkem příjemné vidět, že by vás okolnosti stejně dostaly na místo, kde právě jste. I kdyby jste se ukázali jako disciplinovanější a znali všechny ty psychologické záležitosti o tom, že všechny formální změny jenom značí touhu udělat něco s nitrem. Pořád si držím adresu na blog.cz – už jsem se za tu dobu trochu poučila a rozhodla se nechat si jednu ze svých stěžejních adres. I když až na třetí pokus, se značně osekaným archivem. Teď už můžu jenom minimalizovat škody. Pro případ.

Stejně tak jsem si tu adresu, a s ní spojených 5  GB místa, nechala na občasné focení na koncertech. Už teď tam mám photo session s ExArgemou a počítám s tím, že až se zase vyskytne něco většího, šoupnu to tam taky. Rozhodně si nemyslím, že by mě v současné době lákal blog.cz zpátky jako zázemí pro moje stránky. Už dřív tam probíhalo víc nebo míň zásadnějších věcí, ale v poslední době si aspoň u mě podřezali větev.

Já jsem musela zúžit stránku, abych mohla vyfotit, co mám konkrétně na mysli, ale hromada blogerů používá daleko užší layouty, a ti s tím nic dělat nemůžou. Fajn, overlay reklama se dá vypnout. Že to devadesát procent blogerů neřeší, už je věc druhá. Tak o čem to vlasně mluvím? Nova naběhla na další level a začala zobrazovat hyperobří reklamní hnus na místě okrajů stránky. Vypnout se to nedá a dokonale to ničí dojem ze všech blogů. Tato původně geniální česká služba u mě tímto pěkně hluboko klesla a bude to trvat nějakou dobu, než to rozdýchám.

par-duvodu

Aby se to zobrazilo, musela jsem zúžit stránku z 1300 pixelů na 900 pixelů, tak jsem rovnou dočasně odstranila i pozadí, protože by to vypadalo ještě hloupěji. V každém případě, tímto způsobem od nynějška vypadají veškeré prezentace na blog.cz, přesně podle hesla: „Máte to zadarmo, tak co byste chtěli?“ .  Nový majitel to prostě bere jenom jako plakátovací systém, ne jako blogovací platformu, a podle toho to taky dopadá. Pomalu se přestávám divit, že na blog.cz řídnou řady kreativních a originálních blogerů, a veškeré zajímavé čtivo se začíná přesouvat kamkoliv jinam. I když mám tuto adresu od dubna, tadyto bych nerozdýchala ani omylem. Mně osobně se to ani za mák nelíbí a ještě míň se mi líbí, jak blog.cz upadá, ale to už není můj problém.

WordPress nedávno zpřístupnil ve volné verzi službu Google Fonts, tak jsou potíže s diakritikou v exotických fontech pokryté, a administrace je celá česky. Pro člověka znalého kódování je zase lepší Blogger, protože si tam může rozhrabat kde co podle svého. Vlastně není jeden jediný důvod, proč využívat jednu čistě českou blogovací službu, zvlášť, když ji nové vedení tak nehorázně prasí. Což mi přijde jako velikánská škoda.

Odkazovník

Překvapení od WordPressu
Blogovací služby: Blogger.com

Něco hezkého mi napiš

