09 Překonat vlastní strach

metalicka

Patřím k lidem, kteří bojují se svojí vlastní hlavou. Občas až moc přemýšlím a bojím se zbytečně věcí, které ještě nejsou vůbec pravda, a taky do budoucna vůbec pravda být nemusejí. Zajímavé je, že jsou mezi možnými scénáři jenom katastrofy, nebo věci, které mě mají omezit, nebo mi nějak ublížit. Nechci být sluníčkář za každou cenu, ale trávit celé dny ve strachu z iluzí taky není dobrý nápad. Když to přijde, nemůžu se ani nadechnout bez toho, abych nemyslela na nějakou „naočkovanou kalamitu“ .

Přitom se vůbec nemám špatně a není důvod bát se. Pozoruju, že sotva odbourám strach z jedné věci, najde se něco dalšího, co nastoupí volné místo a já můžu začít znova. Takto mě už postupem času paralyzovalo kde co, ale já jsem si už vychytala postupy, které mi pomáhají stát se znova sama sebou. Pokud jsem na tom psychicky špatně, když mi třeba chlap odmítne pozvání, všechno se několikrát zhorší, a já jsem na chytání podobných parazitů daleko náchylnější. To se stává, že se den, dva plácám v nějaké zbytečnosti, se kterou stejně vůbec nic nenadělám a ztratím čas a nit pro další aktivity, ať už se jedná o práci, nebo o blog. Nic jiného to není, jenom mi to zavazí při psaní. Jak jsem už psala, vcelku jsem si osvojila bublinovou terapii, tak se snažím zářit a chystat si dopředu nějaký ten doping.

Pokud se mi naopak zase něco povede, celkem vyjeveně pozoruju, jak rychle dokážu tmavou mlhu vymést. Ano, vidím, z čeho mi očkovali strach, ale neberu to nijak fatálně a zaměřuju se jenom na věci, se kterými můžu něco dělat. Většinou vycházím z toho, co mám, a zbytek vypouštím. Necítím potřebu starat se o věci, které nejsou v mojí moci. Pokaždé, když se dokážu zvednout, pocítím velikou radost a jsem na sebe zase o kousek hrdější. Stejně tak téměr hmatatelně cítím svoji vlastní sílu. Stačí správný podnět a dokážu přimět stíny, aby se zase hezky odporoučely.

Pokaždé, když se vyhrabu z nějakého super výbuchu, zpětně přemýšlím, kde mě breberky zase nachytaly na švestkách. Většinou to jsou hlouposti. Třeba se až moc starám o peníze, protože šetřím na makroobjektiv, a dovolím okolnostem, aby mě finance a strach o ně až moc pohltil. Můžete mi věřit, že trávit dny se sevřeným žaludkem není nic příjemného. Přitom mám bydlení zajištěné a půjčkám se obloukem vyhýbám, abych měla klid. Tak o co jde? Každému musí být jasné, že nastřádat 14 000 bez úřednického platu bude chvíli trvat.

S každým kiksem jsem silnější a silnější, a dokážu se konstruktivním způsobem dostat zase zpátky do hry. Moje vnitřní alarmy, že jsem někde nechala otevřená zadní vrátka, začínají být citlivější a citlivější, a začínají se rozeznívat daleko dřív, než tomu bývávalo. Vnímám to jako svůj velký úspěch a myslím na to pokaždé, když mě zase něco královsky doběhne.

Odkazovník

Vylézt z ulity není taková sranda
Cesta tam a zase zpátky
Příliš pozdě a moc brzy

One thought on “09 Překonat vlastní strach

Něco hezkého mi napiš

