08 Dlouhé vlasy

Co si budeme nalhávat – zpočátku mi nic jiného nezbylo. O vlasy se starali naši, tak jsem byla do nějakých deseti let krátkovlasá, s každým vlasem trčícím jinam, a pak jsem si jako naprostý opak nechala narůst dlouhé vlasy. V jejich nejdelší éře sahaly až po zadek a úpravu jsem nijak neřešila – umýt a nechat uschnout na vzduchu.

Hromada z toho mi zůstala doteď. Nějak si nemůžu zamilovat ranní česání. Rozčesávání by ještě šlo, ale k smrti mě nudí vytvářet si účesy, třeba i ty jednoduché. Nejraději bych pobíhala jako divoženka s rozevlátými vlasy a hodně často to taky dělám. Dáma by měla být upravená, ale mně to nějak nejde. Zlepšuju se, ale mám co dohánět.

Některé kolegyně to řeší ostříháním na krátko. Zvlášť kolem padesátého roku věku začne okolí vrsnovat, že se nehodí, aby měla tak stará žena tak dlouhé vlasy. Nechápu, co jim do toho je. Já jsem se navíc rozhodla, že chci na stará kolena vypadat jako Bunshee z Čarodějek. Ať se okolí třeba zblázní:-) .

Musím poctivě dodat, že mám od přírody pevnější a hrubší vlasy, které se samy vlní. Od mala jsem mívala ve vlasech prstýnky, aniž bych si na hlavu musela sáhnout kulmou. Mívala jsem i ofinu, jako malá, stejně tak v dospělém věku. Jenže péče o ofinu se neslučovala s mojí filozofií nechat vlasy plavat. Pro můj tvar čela by něco jako ofina bylo dobré, ale já si tu myšlenku nějak zatím nedokážu adoptovat.

V poslední době jsem vlasům začala vyhledávat přírodnější péči. Střídám ji s řadou Extraordinary Oil od Elséve, ale čas od času u něčeho „super-bio“ zakotvím, a pak je to hned poznat. Po vybrání prvních flaštiček mám vlasy zase zakluntané, hrubé a krepaté, jak je mým zvykem. Je velice příjemné potom vidět, že mám na hlavě celou tu dobu jedno a to samé, i když jsem se několikrát odbarvovala peroxidem, a zvlášť ten předposlední blonďatý pokus skončil pro moje vlasy  doopravdy kalamitním stavem.

Začalo se mi stýskat po mojí přirozené barvě, tak si ji od začátku letošního roku pěstuju zase zpátky. Člověk by netušil, jakou mu to může udělat radost. Ještě mám nějaké odrosty, tak to bude nějakou tu chvíli trvat. Další úkol je naučit se dělat si zábaly z ricinového oleje, rozmíchaném v kokosovém oleji, aby se směs líp nanášela. Ricinový olej podporuje růst chloupků obecně a já jsem si v poslední době všimla, že mi zkraje na bocích začínají trochu řídnout …

Něco hezkého mi napiš

