Takové průměrné focení přes stativ / Storyboard k novým fotkám

Nijak jsem o tom nepřemýšlela, tak mě nenapadlo, že by u makrofocení třeba mohla středová tyč vadit. Chtěla jsem stativ skrz krajinářské focení, i když je pravda, že jej v poslední době nejčastěji používám, když chci vytvořit nějaké vlastní fotky. Z čistě propagačních důvodů; jak už to tak ale bývá, fotograf chodí zásadně bez fotek svojí vlastní osoby, tak je to s portréty mojí vlastní osoby pořádně nahnuté. Člověk by si řekl, že na tom nic není. Když ale není inspirace, je lepší stativ vůbec nevytahovat.

Mně pózování moc nejde. Hrát si na modelku není můj styl; připadám si dřevěná a jako dřevěná si na výsledných fotkách i připadám. Mimo prostředí tedy potřebuju taky nápad ohledně toho, jak chci na fotkách vypadat. Vymýšlet pózy je pro mě utrpení; úplně nejlepší by bylo, kdyby se to vymýšlelo nějak samo přímo ve foťáku. To přímo souvisí s faktem, že lidi nefotím, a že jsem se ani nikdy nesnažila hrát si na modelku. Nemám nápady na vlastní fotky a moje profilovky tímto často dost trpí.

Nutně potřebuju nějakou bagáž. Hodně často tento úkol zastane obal od stativu. Nastavím clonu a zaostřím na tu tašku, položenou na zemi. Pak se postavím do stejné roviny s tou taškou, abych byla na fotce ostrá taky. Zkoušela jsem různě kameny, větve, rostliny, ale nějak to nešlo. Časem jsem zakotvila u tašky položené vedle mě. Hodně často tu fotku stejně nepoužívám celou, tak to není takový problém. Představivost je fotografovou nejcennější zbraní, a já jsem se po čase naučila představovat si sama sebe na výsledných fotkách ještě předtím, než nastavím samospoušť. Pomohlo mi to s problémem pózování. Přemýšlím o tom, co by jak šlo a většinou to vyjde. Něco ztroskotá na tom, že fotí stativ a ne člověk, něco vybouchne na faktu, že si u komplikovanějších věcí připadám jako debil, a na konečných fotkách si jako debil připadám taky 🙂 .

Neporadím vám, co je ta esence, která rozlišuje průměrnou profilovku od té špatné. Jednou jdu fotit, a vyleze z toho hrůza, po druhé jdu jiný den se stejně nulovou představou o tom, co tam budu dělat, a vyleze z toho celkem dost obstojný obrázek, u kterého se sama divím. Jak můžu vypadat takovým dobrým způsobem, jak jsem to mohla tak vyfotit, že bych se i na focení lidí naučila. Když si řeknu, že potřebuju novou profilovku, hodně často to končívá katastrofickým výsledkem. Ještě častěji končívá focení dobrým výsledkem, když se jdu jen tak ze srandy někam vyfotit. Násilím a přemáháním nic nevyřeším, a pak jenon promazávám profily od nepovedených fotek 🙂 .

Odkazovník

Co jste o blogu nepotřebovali vědět
Anonymita je hezká, ale může se vymstít

lianna-zari03

One thought on “Takové průměrné focení přes stativ / Storyboard k novým fotkám

Něco hezkého mi napiš

