Let’s blog: Překvapení od WordPressu

Když jsem psala o WordPressu jako o blogovací službě, mezi mínusy jsem uváděla, že neumí psát úplně česky. Když se grafici trefí, je to dobré, ale když zvolí nějaký font bez úplné diakritiky, není způsob, jak to přepnout. Aspoň ne ve volné verzi. To se  právě v této době změnilo a jedním malým upgradem mi WordPress zvednul náladu:-).


Do sekce „Přizpůsobit šablonu“ přidal položku „Fonts“. Jedná se o výběr ze služby Google fonts, která obsahuje více méně nejpoužívanější fonty, které WordPress v šablonách používá. Libre, Open sans, Noto sans, Noto serif, Merryweather – až na to, že si můžete volně vybrat. Když se stane, že šabloně do vínku věnují nějaký prťavý nečitelný font, který navíc neumí české háčky a čárky, můžete si to jednoduše přepnout do něčeho, co vám bude víc sedět.

Krásně to jde vidět třeba u výchozího fontu pro šablonu Gateway. Už v základu je hodně malý, a když k malému rozměru přidáte doplňování diakritiky jiným fontem, vyjde vám poměrně nečitelný guláš. Naštěstí už není důvod diskriminovat šablony jenom pro nevhodně zvolený font. Stačí to přepnout a tím se WordPress stal účinnou zbraní pro české blogery. Už nevidím důvod, proč by měl být WordPress za Popelku. Stačí přepnout a umí česky taky 🙂 .

Čeština je přece jenom nejsilnější zbraní blogera. Nedivím se, že si u nás WordPress zatím nezískal moc sympatií. Redakční systém je jiná věc, ale blogovací platforma samotná často doplácela na českou bohatou abecedu a na fakt, že hromada celosvětových jazyků se obejde bez diakritiky, jenom s nějakým částečným doplněním. Je fajn, že se WordPress na poli fontů trochu zmodernizoval a umožnil českému blogerovi vybrat si něco, co mu bude česky doopravdy psát.  Pokud tedy váháte, můžete ze seznamu zrušit poměrně zásadní mínus v podobě fontů, které nejsou kompatibilní s češtinou. Už to neplatí 🙂 .

6 thoughts on “Let’s blog: Překvapení od WordPressu

  1. Je zajímavé, že já jsem ti tohoto nedostatku vůbec nevšimla… asi jsem to s šablonou měla jednoduché a česky uměla… 🙂
    To spíš mi poslední dobou tak trochu otravují život různé změny ve správě blogu… a v readeru… a tak….

    To se mi líbí

      1. Když jsem byla na blog.cz , tak blogeři na Srdci blogu taky houfně nadávali, když se v administraci něco hnulo. Zdá se, že je u podobných služeb lepší, když nic zásadního nepředělávají a jenom pracují na tom, aby služba ani nestagnovala, ani nechátrala.

        To se mi líbí

      2. Pamatuju, jak na blog. cz byly jakési problémy….
        Však ať si klidně předělávají, ale 1. měl by to být krok k lepšímu, 2. měli by to nejdřív otestovat než to vypustí :-))))

        To se mi líbí

Něco hezkého mi napiš

