07 Dlouhá jízda vlakem

Nepatřím k lidem, kterým se v dopravním prostředku dělá zle, a ráda toho využívám. Člověk se řídit naučí a na silnici se i otrká, ale celkem šílené je, že můžete trpět i zaviněním cizího magora. Fakt, že dobře řídíte vy, ještě neznamená, že vás nesmete z cesty kamioňák, který vás předjede korbou kamionu, ale už tak nějak neřeší, že má za sebou ještě další tři metry návěsu. S tím, že si máte dělat co chcete.

Smyčka


Ve vlaku se cítím tak nějak bezpečněji. Společnost mi většinou dělá hudba a ubíhající krajina za oknem. Dvouhodinová cesta mi nedělá nějak extra potíže, i když je pravda, že takto dlouhé přímé spoje se nacházejí výjimečně a většinou je potřeba párkrát přestupovat. Přestupy jízdu rozmělní a už to není ono.

V takových případech ráda kontroluju kvalitu automatů na kávu na jednotlivých stanicích. Minulý týden se mi stalo, že jsem čekala půl hodiny na přípoj v ultra moderní krásné hale, které automat na kávu chyběl. Tomu říkám do nebe volající rouhání!! Místo automatu měli na nádraží kavárnu. To je hezké, ale já už turka nepiju a preferuju „dešťovku“ z různých směsí, nad nimiž by plnokrevný Ital asi umřel smíchy. Za mě nádraží dostalo obří černé mínus – něco takového se jednoduše neodpouští!

Velice mě nadchly elektrifikované vlaky z modelové řady Panter. Jezdí například u Šumperku na severu Moravy. Podobají se jihomoravským žlutým RegioNovám, ale mají nízkou podlahu (něco jako tramvaj), krásný interiér a velice pohodlná křesílka. Vevnitř se spíš podobají na autobus než na vlak a já nepřestanu litovat, že Pantery jezdí jenom na elektrifikovaných tratích. Železnice v našem koutě republiky se k elektrifikaci moc nehodí, protože je poměrně hrbatá – už to tady jednou plánovat zkoušeli a neprošlo jim to.

Navzdory svému řidičáku preferuju hromadnou, protože mám klid. Vadí mi ta představa, že se můžu snažit jako blázen a jezdit časem velice obstojně, aby mě pak mohl nabourat nějaký neandrtálec, který má místo mozku šrot. Peníze jsou „jenom“ energie, s těmi se to dá nějak skoulet vždycky, ale právě ta bezmocnost je věc, která mi na celých autech vadí nejvíc.

Něco hezkého mi napiš

