Co jste o blogu nepotřebovali vědět

Léto je tady a s ním i řetězáky, jak poznamenala blogerka Hanyuu. Je pravda, že já sama tagy příliš nevyhledávám. Za posledních pět měsíců mě zaujal The Perfect palette tag a Prázdninový knižní tag, jinak se s výzvami příliš nešířím. Jenomže to by blogerky Iris a Bels nesměly přijít s patnáctkou základních otázek o blogování. Jak se tak na ten úvod dívám, připomíná to celkem cedník, ale ta hromada odkazů v tom textu je vážně nutná:-).

1) Jak vznikl tvůj první blog a o čem byl?
Psalo se září roku 2007 a já nevím jak, ale napadlo mě založit si blog primárně o Argemě. Sekundárně se tam první dva měsíce objevovali i Janek Ledecký a Leona Machálková, ale až do listopadu 2009 už jela jenom Argema. Brala jsem to jako fan blog a zjišťovala jsem, jestli by mě takový koncept bavil. Nakonec jsem zjistila, že k práci potřebuju svoji kreativitu a opisování oficiálních prohlášení bez možnosti myslet mě nebaví.

2) Jaký je tvůj aktuální blog, o čem je, a co bys chtěla aby byl?
„Vysvobozená“ je destilace uplynuvších sedmi let, kdy jsem zjistila, že mě baví psát a baví mě fotit si na blog ilustrační obrázky. „Vysvobozená“ je moje psací doupě, kterému jsem název půjčila v roce 2009 od kapely Hysteria. Určitě bych jej chtěla alternativnější, i když ne k andělům. Táhne mě to trochu jiným směrem.

3) Jak vznikly tvé blogové přezdívky?
Přezdívka „Rea“ je zkrácená podoba mého křestního jména. Přezdívka „lady Lianna Ellusive“ pak vznikala na etapy. „Lianna“ je jeden tvar skotského jména Eileen a hodně mě zaujalo. „Elusive“ je v angličtině zvláštní, záhadná, neuchopitelná, nebo ještě líp, jak mi jeden můj bývalý řekl, že neví, co si má o mě myslet. Jenom jsem přidala jedno „L“ . Hodně se mi líbí Blackmore’s Night, tak jsem svoji přezdívku přepsala z „Lianny“ na „lady Lianna Ellusive“ . Byla chvíle, kdy jsem si říkala jenom „Lianna“ .

4) Který svůj článek považuješ za nejlepší?
Na tuto otázku se mi těžko odpovídá. V současné době se už snažím zaměřit spíš na kvalitu, než na počet a mazlím se s každým článkem. Proto jeden článek vypíchnout nedokážu. Osobně považuju za vítězství každý autorský alternativní článek typu „Napiš knihu“ .  V alternativním odvětví se velice snadno vykrádají různé věci, které bloger považuje za zajímavé, ale i přes ušlechtilé záměry je „kopírka“ pořád „kopírka“ a čtenáři to poznají.

5) Proč bloguješ?
Píšu co si pamatuju a sešity mi začaly být dost těsné. Už jsem si párkrát říkala, co se stane, když blogovat přestanu. Budu psát dál, ale tentokrát po papírech a ostatní mi zase budou podsouvat, proč to nevydám. Blog je kompromis:-) .

6) Lituješ někdy založení blogu?
Blogy mají jednu kouzelnou vlastnost: když něco začne být proti vnitřnímu přesvědčení blogera, jde to jednoduše smazat. Asi dvě třetiny blogů není tak profláklých, aby z nich ostatní kopírovali dlouhosáhlé pasáže textu, tak jdou nepromyšlenosti přepsat nebo smazat. Osobně jsem od září 2007 jela na sto procent podle svého nejlepšího vědomí a svědomí, tak nemám čeho litovat.

7) Jak dlouho plánuješ blog mít?
Konec neplánuju. Buď se naplánuje sám, nebo budu, což se mi zdá jako pravděpodobnější, psát až do důchodu:-) .

8) Co by sis přála do budoucnosti? (Nejen s blogem)
Zázemí jako doteď a zdraví jako doteď.

9) Co na blogování považuješ za největší výhru?
Blogové přátele a možnost zlepšovat se v psaní.

10) Odrazoval tě někdy někdo od blogování?
Spíš okolí čekalo, že mě to samo přejde. Teď to už respektují. Přirozený odpad ze strany blogerů, které chytá děs a hrůza z toho množství blogů, mi zjednodušuje situaci. Veliké množství blogů nepřežije čtyři roky existence a to samé platí i o velké části blogerů. Od jisté doby začnete být časem prověřená jistota:-) .

11) Co se ti během blogování přihodilo nejhoršího?
Hatery moc nelákám a zbloudilce, kteří si nevidí do pusy, smažu. Zatím nemám masově rozšířený blog, tak se jediné moje faux pas omezuje na zveřejnění cizího chlapa s titulkem: „Kytarista Argemy“ bez dalšího ověřování, co to je vlastně za ksicht. Od té doby už všem všechno nevěřím 🙂 .

12) Ví tvoje rodina a okolí o tvém blogu?
Rodina ano, čas od času mi nakukují přes rameno, když něco tvořím. Aktivně ale nečtou. Ve svém okolí se cíleně nepropaguju, ale když se někdo zeptá, po pravdě odpovím. I když musím říct, že cizím lidem je to většinou jedno.

13) Tvůj největší vzor; lidé, kteří tě inspirují.
Inspiruje mě každý osobitý bloger, který si dá tu práci a maká na blogu. Výsledek je pak fascinující a mě to vždycky motivuje k pořádné práci na vlastních stránkách.

14) Kdo tě v blogování podporuje? Proč jsi blogování ještě  nevzdala?
Podporuju se sama. Pokud něco začnete dělat, nikdo cizí vám neporadí. Vy musíte vědět, co děláte, popřípadě kde hledat rady.  Určitě nejdou očekávat v komentářích pod články tipy, co kde zlepšit. Kdysi jsem si to tak myslela, když jsem se učila fotit, a byla jsem potom dost rozčarovaná z toho, že je realita někde trochu jinde. Nevzdala jsem to, protože jsem tvrdohlavější než Systém:-).

15) Posmíval se ti na blogu někdo? Jak konkrétně řešit trolly a kyberšikanu?
Já jsem zapomněla přezdívku té blogerky, ale je to asi čtyři roky zpátky. Měla jsem korálově růžové záhlaví a ořezala jsem tam svoji vlastní fotku. V komentářích mi přistála reakce, že jsem blbá, hnusná a pitomá. Hnusná budiž, to z obrázku poznat jde. Ale to blbá a pitomá?  Bylo to úplně bezdůvodné. Možná se pisatel bál ukázat svůj obličej:-).  Můj názor je prkotiny neřešit a nechat a jak začne přituhovat, začít mazat. To, že máme svobodu projevu ještě neznamená, že jsme povinní nechat diskuzi nedotčenou, i když nám někdo permanentně nadává. Nenechte ze sebe dělat osly a kdyžtak přepněte diskuzi na moderovanou. Že nebudete nadávky zveřejňovat není ostuda. Svoboda pro všechny a kecárna bez cenzury je ušlechtilý nápad, ale určitá část lidí to ocenit nedokáže a bude vám dělat jenom potíže. Nastavte jeden metr a držte se jej.

One thought on “Co jste o blogu nepotřebovali vědět

Něco hezkého mi napiš

