Neberte nám naše brýle

Celkem ráda sleduju proměny, ať už se jedná o vizážistický směr, nebo ten kadeřnický. On i účes bez líčení dokáže člověka radikálně změnit a já se velice ráda dívám, jak se z jedné verze člověka stává verze další. Nemůžu ale přehlédnout jeden zásadní nešvar: proč vždycky všichni proměňované osobě hážou brýle do koše?

proutena

Moc dobře vím o Genadiji Malachovi, který napsal knížku o životě bez brýlí. Jedná se o tezi, že za všechny oční potíže může lidská páteř. Pokud máte nerovnoměrně obratle, které navíc ještě někde něco skřípnou, má to přímou příčinu ve zhoršeném zraku. Nemusíte mít úplně skoliózu, to zrovna ne, ale když s zaměříte na cvičení na páteř a začnete procvičovat oční svaly, můžete za krátkou dobu úplně shodit brýle. Že neexistuje důvod, proč by brýle kdokoliv nosit měl. Stejnou verzí se řídí také všichni vizážisté a kadeřníci, i když zrovna jim tam chybí ten léčebný prvek skrz páteř a okohybné svalstvo. Prostě  vezmou brýle, vyhodí je a celoplošně nařídí čočky.

Zrovna jako existují lidé, kterým brýle jednoduše nesluší vůbec, já jsem opačný případ. Svůj vlastní obličej mám dost „vypleštěný“ a daleko líp mi vyhovuje „rozbít“ jej brýlemi. Osobně kdybych se dostala pod ruku nějakému kadeřníkovi  v soutěži Aichi nebo pořadu Ostříháno, vzala bych si nějaké svoje starší brýle a ty aktuální si nechala doma. Aby mi zůstaly. Dokážu si představit, že s těmi starými brýlemi bych se už neshledala a zrovna já nejsem ten typ, který by se sám sobě líbil bez brýlí.

Vím, že bych se dokázala naučit „hrabat si do oka“ a nasazovat a sundávat si čočky. Jenom ten můj obličej není „no-brýle friendly“, i když se všichni vizážisté snaží na sílu a na moc smést brýle ze zemského povrchu.  Nechápu, proč brýle považují za vysoce infekční nemoc, které je potřeba se co nejrychleji zbavit. Chápu to u alternativců, kteří jedním dechem dodají základní myšlenky od Malachova, ale nějak nevím, co si mám myslet o současném zábavním průmyslu. Čas od času se objeví někdo, tvořící reklamu konkrétní optice, a v „showbyznysu“ se objeví osoba, která si na brýlích zakládá (Naďa Urbánková, Jana Plodková), ale je to jenom velice málo a ten „nevidící“ zbytek se tváří, že žádný problém nemá, a na fotkách z flámu ten nepřítomný výraz nepochází z alkoholu, ale z jednoduché neschopnosti zaostřit na cokoliv, co je dál než metr.

Brýle nejsou nemoc. Jsou zdravotnická pomůcka, která není ostudná. Neexistuje jeden jediný důvod, proč by se měl kdokoliv hrabat ve svobodné volbě člověka. Když si dáma zvolí místo čoček brýle, měla by z proměny s brýlemi i odcházet. Rvát člověku na sílu a na moc kontaktní čočky jenom kvůli efektu?  To neuznávám a rozhodně si nemyslím, že by se osoba, která nosí brýle, nikdy s možností přesedlat na čočky nesetkala. Tak nám, prosím, nechte naši volbu. Díky.

6 thoughts on “Neberte nám naše brýle

  1. Jo jo, je pravda, že někomu brýle opravdu sluší. Znám hodně lidí, které mám tak zažité s brýlemi, že když si je na chvíli sundají, prostě to nejsou oni. Jako by mi na nich chyběla nějaká důležitá součást! 😀 Soudě podle tvé profilovky, brýle ti sluší. 🙂

    To se mi líbí

  2. Když má člověk vkus, tak jsou brýle jeho ozdobou a může je nosit jako šperk. A když vkus nemá a nenechá si poradit, tak mu není pomoci…:). Čočky bych nosila tak leda kvůli sportu a nebo k výjimečným přiležitostem pak ty barevné. Vždycky jsem chtěla mít zelené oči, tak bych je prostě na jeden večer (díky čočkám) měla.. ;).

    To se mi líbí

Něco hezkého mi napiš

