05 Odškrtávání splněných cílů

Přesouvání tužeb na neurčito vás vašich snů nezbaví. Jenom se jednoho dne připomenou a vy budete naštvaní různě podle toho, jak moc pozdě je vaše sny realizovat. Je kouzelné odolat přehodnocení dlouhodobých zájmů a je kouzelné zbavit se zlozvyku otálení s plněním. Je pravda, že ten nejnovější splněný cíl, brýle, mám spíš jako motivační.

koralky-z-karneolu

Dostala jsem totiž možnost mít ty brýle jako dárek. Odškrtla jsem si tedy brýle na seznamu a to mě pohání dál, k dalším položkám, které do konce roku zvládnu. Život je příliš krátký na to, abych jej strávila přešlapováním těsně za startovní čárou, s tím, že „já nevím“.  Tak jsem seděla před zrcátkem a zjistila, že ve velkých obřích retro brýlích vypadám jako debil. Tudy cesta nepovede, a přes jemné brýle, které nejsou skoro vidět, taky ne – takové jsem nosila doteď.

Jak jsem se přestala malovat – nejdřív skrz to vedro, pak jsem zjistila, že se mi bez šminek skokově lepší pleť – pořídila jsem si novou nejvýraznější součást svého líčení – červené brýle:-) . Sice se mi zatím zdají našikmo, že padají a tak dále, ale je to jenom velikým nezvykem po tak dlouhé době. Ty stávající jsem s malou přestávkou nosila od roku 2004 a už mi částečně přirostly k hlavě. S tím líčením jsem nakonec skončila u řasenky, korektoru na kruhy a spolu s barvícím gelem na obočí od L’Oreal  se ničím dalším neupravuju. A nepřipadá mi, že bych o něco přišla.

To mi připomíná další odškrtnutý cíl. Delší dobu sbírám knížky o Pařížankách a zajímá mě v přední řadě jejich minimalistický make-up nemake-up. Až teď pořádně jsem se zbavila psychické závislosti na té tuně šminek, což je po delší době příjemný pocit. Cílem je být upravená, ne zmalovaná a já se jenom divím, kdy se to stihlo překlopit:-).

Profíci radí sepsat si na papír seznam s různě závažnými úkoly, od vyhození odpadků po našetření konkrétní částky, abyste mohli každý den aktivně odškrtávat. Že budete odškrtávat kraviny není tak důležité, jako váš dobrý pocit z toho, že to zvládáte. Já jsem se k seznamu zatím nedostala. Stačilo mi nedávno se rozhodnout a zatím mě to drží. Sice se původní lhůta tří měsíců poněkud protáhne a ze září bude říjen nebo listopad, ale já jsem se rozhodla být trpělivá a důsledná. Letos jsem si řekla, že zruším resty, tak tedy zruším resty, ať můžu vymýšlet dál.

Jinak, v těch nových brýlích se srandovně ostří, aspoň na písmenka na monitoru:-) . Naštěstí umím obstojně psát všemi deseti, tak mě poloautomatika dost zachraňuje 🙂 . Nechala jsem si po čtyřech letech znova přeměřit u doktorky oči a skončila jsem s malinko jinou konfigurací, než jsem byla doteď zvyklá.

4 thoughts on “05 Odškrtávání splněných cílů

  1. Motivační soupis mám taky. Asi před pěti lety jsem si jej začal psát. Ale cíle jsem si stanovil hodně vysoko. Od vybudování sítě webů s návštěvností 100 tisíc lidí měsíčně, přes vlastní rodinný dům, vlastní SUV, dobrou práci atd. Nejprve jsem si odškrtával ty drobnější věci, teď už jsme si udělal radost i autem.
    Hodně mě můj seznam motivuje a tlačí do lepšího výkonu kvůlu mým snům.

    To se mi líbí

Něco hezkého mi napiš

