Zase jsi měl pravdu, dědečku

Vzpomínám na jedno hodně staré téma rádia Impuls. Týkalo se digitálních fotek. Celkem mě udivilo, kolik lidí zapomnělo, kam se posílají vyvolávat fotky. Jako kdyby výměna filmu za snímač zničila možnost mít vlastní galerii v krabici od bot, kterou se lze přehrabávat.

Nebudeme si nic nalhávat – jak pevné, tak přenosné pevné disky dokážou čas od času selhat. U přenosných pevných disků  se dokonce na rovinu uvádí životnost pět let. Stále se ale najdou lidé, kteří fotky nasypou do počítače a myslí, že tam vydrží navěky. Pak jim pufne harddisk a oni v rádiu brečí, že je dědeček varoval a že měl pravdu v tom, že je digitál na prd.

Za tu dobu, co fotím jsem zvládla vyvolat jenom hodně málo fotek. Dostala jsem se do stádia, kdy mi blbnul externí disk („Chyba I/O“), ale na XPčkách šel v Zoneru disk otevřít a fotky uložit do počítače, když jsem nějakou potřebovala. Vyměnili jsme počítač, a Windows 8 už se s tím odmítá bavit úplně. Tak mi za tu dobu zůstalo jenom to málo, co jsem zvládla poslat vyvolat.

Pokud máte JEDEN blog, nebo JEDNU galerii, dá se udělat virtuální záloha z nich. Spousta lidí už na to přišla a internet je zaplácaný různým obrazovým materiálem. I přesto si myslím, že nejbezpečnější záloha fotek je papír. Mně se líbí formát 13×18. V dnešní době to už dělá málokdo. Do doby, než člověku klekne harddisk … 🙂

One thought on “Zase jsi měl pravdu, dědečku

Něco hezkého mi napiš

