Let’s blog: Typy šablon a výběr designu

Člověk nad podobnými věcmi většinou nepřemýšlí. Buď líbí, nebo nelíbí. Určitě mě nepřekvapí, pokud budete mít výhrady, že zrovna já vám budu něco vykládat o výběru designu pro blog. Jednoho, který dotvoří váš osobitý rukopis a bude fungovat jako vaše duše převedená do grafického editoru.

V první řadě je dobré zjistit, jakou roli budou hrát na vašem blogu obrázky. Já jsem poměrně dlouho jela ve fotoblogovém módu. Znamenalo to spíš široké stránky, ale tam už se pak nedalo psát. Nebo – dalo se tam psát, ale téměř se to nedalo číst. Na široké stránce máte taky dlouhé řádky, a jak je tam ještě menší font, vypadá to nešikovně a hodně nepohodlně se to čte.  Takže jste buď spisovatel, nebo fotograf. Buď pojedete na fotky, nebo na texty. Podle toho vám vypadne veliká část možných řešení a ještě větší část návrhů; záleží na tom, jestli šablony vybíráte, nebo si je budete tvořit sami.

Přiznejte barvu – jste víc crazy, nebo Parisienne? Máte rádi eleganci a jednoduchost, nebo v designu přežijete i nějakou nepředvídatelnost, kterou nepoužívá jen tak každý? Doporučuju vztáhnout na výběr designu i tuto polohu vaší bytosti, a inspirovat se tím, jestli jste spíš klasici, nebo vám elegance nesedí ani v civilu. Já jsem hodně dlouho hledala něco jednoduchého, co se o sebe bude starat samo, ale bude to vypadat neotřele. WordPress mě trochu zklamal, když před časem zveřejnil schéma „Pocket„, ale v prémiovém módu (za peníze). Kredit si spravil letos – schématem Saga, které je  vlastně Pocket zadarmo, jen s velmi malými odlišnostmi. Už jsem se tady bavila o tom, že WordPress často zveřejní pár schémat, která jsou v podstatě stejná a liší se jenom drobnostmi.  Tady mi to sedlo :-).

Když se na ta schémata podíváte a podíváte se na můj blog, zjistíte, že obrázky používám, ale jenom v doplňkové formě. Kdybych chtěla prezentovat svoji foto tvorbu, nevyberu si šablonu, která nezobrazí čistý obrázek. Nebo tady při psaní článku přepnu formát příspěvku na „Image“, a tím se mi vykreslí celý nerušený snímek nad titulkem článku, jak to můžete vidět ve vizitkách obou šablon. Záleží na tom, jestli se považujete za fotografy, nebo jestli považujete za dostatečně nosné jenom vaše snímky. Podle toho si můžete na titulní stránku jenom nasázet mřížku obrázků, třeba s odkazy na články s popisem a průvodním slovem. Pokud za vás mluví jenom snímky, nechejte je dýchat.

„Jedno“ je jenom kolečko od trakaře, tak se nenechte odradit od zkoušení a hraní. Ráda vám to řeknu na rovinu – násilím většinou ničeho nedosáhnete, a určitě se nedá násilím „zapečetit“ hrabání se  v grafické podobě blogu. Právě proto, že člověku většinou připadá divné nějak sáhodlouze o tom přemýšlet, sází na metodu nejjednodušší – pokus / omyl. Ale i to jde obejít a vyjít štěstí trochu naproti :-).

Odkazovník

Blogovací služby: Blog.cz
Blogovací služby: Blogger.com
Blogovací služby: WordPress.com

Let’s blog: Stránka a text
Let’s blog: Komentáře, svoboda slova a cenzura
Let’s blog: Vypěstuj si značku

Schéma „Pocket“
Schéma „Saga“

5 thoughts on “Let’s blog: Typy šablon a výběr designu

  1. Jo, najít nebo si vyrobit takový design je kumšt! Mně se to naštěstí podařilo v létě 2013 (jé!) a od té doby s pár úpravami jsem se svým designem naprosto spokojená! 🙂 Držím palce, ať se ti podaří splašit takový, u kterého zakotvíš! 😀

    To se mi líbí

Něco hezkého mi napiš

