01 Mytí nádobí v půl desáté večer

Zimní a letní režim se neliší jenom chutěmi. V zimě snesu typický český jídelníček, ale v létě by se ze mě z fleku mohl stát vegetarián. Věčně přehřátá Liannka by si klidně vystačila s obilím, ovocem a zeleninou. V zimě je to už horší; to si nejsem jistá, jak dlouho by mi to procházelo. S přehříváním systému souvisí rozvržení domácích prací. V zimě je všechno jinak, ale jak je venku přes pětadvacet stupňů, od druhé hodiny do sedmi do večera bych si nejraději hrála na sysla.

Můžete zabednit barák, zatáhnout na oknech rolety a hrát si na Draculu, ale to všudypřítomné horko se ošidit jednoduše nedá. Člověk si za dva, za tři dny zvykne – aspoň já – , ale můžu-li si vybrat, přesouvám úklid kuchyně na noční hodiny. Doma se diví, že jdu ještě v půl desáté večer umýt nádobí. Já to tak mám ale přirozeně přeskládané a dokonce mě to i těší.

Soukromý systém se mi přeřídil na deset večer. Když jdu spát do půl jedenácté, ve čtyři ráno se samovolně vzbudím a jsem vyspaná. Zkoušela jsem už jít spát i v osm, ale zjistila jsem, že to nemá valný efekt. Stejně tak jsem jako praštěná pytlem přes hlavu, když v neděli vstanu o hodně později. Biorytmy mám zkrátka a dobře vytrénované na určité hodnoty a nedělá jim moc dobře, když zajetý rytmus změním.

Ideální by bylo, kdybych mohla i práce na zahrádce přesunout na noc. To už mi ale dochází „šťáva“, tak se musím motivovat odpoledne. Když si spočítám, že bych mohla mít ještě chlapa, a dělat po nocích vy-víte-co, tak mi nějak vychází, že bych potřebovala letní noci minimálně dvakrát delší … :-).

Něco hezkého mi napiš

