10/06/2015: Konečně jsem s tím pohnula

Od zimy jsem tak nějak zatvrdla v nefotící fázi a ne a ne se to probrat. Tak jsem včera kolem páté večer vzala pevný 35 mm objektiv, k němu 250D close up filtr a šla si provětrat hlavu. Jak jsem čekala – po tak dlouhé době jsem úplně vyšla ze cviku a najednou jsem musela používat úplně jiné mozkové závity než doteď.

Rozhodla jsem se pro začátek nic neřešit a jenom fotit. Už o sobě vím, že mi nejlíp sedí pevné sklo. Neptejte se mě proč, vyhovuje mi, že jej seberu a fotím a hotovo. Navíc se světelností 1,8/f , díky které člověk u různých clon ty rozdíly doopravdy vidí:-).

Už jsem jednou v minulosti psala článek o setovém základním objektivu, pevném 35 mm skle a close-up filtru 250 D, i s fotkami, jak moc se jde přiblížit. Bylo to v červenci 2014 a článek se jmenoval „Prostě jen zaostřit blíž„.  35 mm pevné sklo ostří nejblíž na poctivého půl metru, proto byl ten close up filtr od Canonu zatraceně dobrý nápad.

Hodně dlouho jsem v poslední době zvažovala makroobjektiv, ale pravda je taková, že nějak necítím, že bych jej potřebovala. Se setovým 18-55 mm a tím samým close-up filtrem se dostanu ještě blíž, a že se jedná o základní plasťák mi nijak nevadí. Pokud se nejedná třeba o koncert ExArgemy; zrovna vloni na Komáru jsem si libovala, že ten pevný světelný objektiv mám. V běžné praxi mezi nimi přehazuju jak se mi to právě hodí a jakou mám zrovna náladu.

Když to vezmu kolem a kolem, svoji zatím nejchválenější fotku jsem stejně vytvořila setovým objektivem bez ničeho. Jednalo se o zelené makovice, někteří si tu fotku možná ještě pamatují. Tak bude možná lepší vymotat se od rádců, kteří ze všeho nejdřív řeší objektivy, a začít doopravdy fotit. Už se na tom pracuje:-).

2 thoughts on “10/06/2015: Konečně jsem s tím pohnula

Něco hezkého mi napiš

