01/06/2015: Už jsem zjistila, na co je u Nikonu ten Crumpler

Dlouhá léta bývala poslední květnová neděle ve znamení Jízdy Králů ve Vlčnově. Aspoň tedy pro rodinu z mamčiny strany. U nás to bývalo složitější – poslední květnová neděle u nás hodně často patřívala hasičské soutěži, tak se to dost nepříjemně krylo. Teď, když jsem starší, se začaly věci skládat jinak a zjišťuju, že pomalu doháníme resty.

sklenena


To se včera našly spoje a dnes se jelo směr Vlčnov. Vloni jsem byla v Kunovicích a musím říct, že mi to tam přišlo příjemnější – přinejmenším se člověk tolik nenaběhal. Vlčnov je celkem roztahaný a roztahané tam mají i vystoupení, a nebudeme si lhát – i stánky:-). Kunovice to celé mají v kompaktnějším balení a nemusíte být místní, abyste věděli, kde co máte ještě hledat.

Když mi bylo asi patnáct let, přivezla jsem si z podobné akce skleněný prstýnek s červenou růžičkou. Za rok následoval druhý, s oranžovou růžičkou. Neotřelý šperk, který mě zaujal, a já jsem si řekla, že si jich nasbírám víc. Co čert nechtěl, od té doby jsem na ten stánek už nenarazila. Jako kdyby se prodejci vypařili do země. Na celé prstýnky jsem zapomněla a narazila na ně úplnou náhodou právě letos ve Vlčnově. Jako kdyby se zastavil čas a prodavačka a majitelka v jednom vůbec nezestárla.

Rozhodla jsem se, že mi letošní Vlčnov bude připomínat skleněný prstýnek s modro zelenou růžičkou. Chodila jsem tam od devíti od ráda až do půl páté odpoledne s Nikoušem na krku a během průvodu jsem zjistila, že se mi začíná sekat a poněkud visí. Černá obrazovka, žluté přesýpací hodiny, dioda práce s kartou svítí. To jsem se už začínala bát; mám Nikouše tři roky a takový zvláštní pocit, že mám na zrcadlovku záruku na roky dva (to si ale vážně nejsem jistá). Sváděla jsem to na přehřátí a řekla si, že se na to doma podívám.

Nakonec jsem zjistila, že jsem z paměťové karty málem usmažila chips. To vedro celý den, do foťáku pražilo od devíti hodin, i když jsem k zrcadlovce dostala takové to jednoduché Crumpler pouzdro, které ve volném prodeji vyjde na nějakých 990 Kč. Ano, foťák nosívám v tašce. Ale od rána vyleze teplota na třicet ve stínu, přes tašku se vám usadí tři saka a přehazujte to pořád. Poté, co jsem dneska zrcadlovku málem upekla, rozhodla jsem se toto pouzdro rehabilitovat. Že budu mít na krku o tašku víc, mi nijak nevadí. Ale aspoň budu mít kam schovávat zrcadlovku – příště bych už nemusela mít takové štěstí :-).

Něco hezkého mi napiš

