Astrologii se meze nekladou

Jen co člověk vznikl, rozdělil nebeskou klenbu na dvanáct částí,  a každé dvanáctině přisoudil sadu různých vlastností. Malý človíček pak jako kdyby házel kostkou a náhodným losem pak jednu z dvanácti sad získal. Tak mám třeba Slunce v postavení Ryb, a druhý z důležitých ukazatelů, Měsíc, taky v Rybách. Dvojnásobný snílek, a místo dvou ryb plovoucích proti sobě hned čtyři, které plavou každá jinam.

V souvislosti s astrologií si vzpomenu na horoskopy, a v souvislosti s horoskopy zase na Denisu Proškovou a její fejeton o tom, jak během jedné chřipkové epidemie dostala na starost rubriku s horoskopy. Vzpomenutý fejeton můžete najít v Denisině knize „Ukradli mi kabelku“.

Je pravda, že velká část moci (ne-li veškerá moc) věštců a astrologů je v síle slova. Je to podobné strachu; strach je skálopevná a neochvějná  víra v neúspěch a věřím tomu, že mi spousta lidí potvrdí, že to, čeho se vždycky nejvíc bojí, se plní snáze a častěji než věci, které jsou snové, příjemné, člověk jim zase tolik nevěří, ale jsou dokonale fajn.  Bereme to jako nepsaný zákon, ale vážně se s tím nedá nic dělat?

Když vám za patřičnou úplatu vyjeví proroctví, máte dvě možnosti: uvěřit, nebo nevěřit. Když uvěříte, předpověď se splní; když neuvěříte, nestane se nic. Zkoušeli jste si ale někdy číst týden staré horoskopy? Autosugesce je vyloučená; víte jenom, co se stalo a nestalo a můžete to jenom srovnávat s tím horoskopem. Tak zjistíte, že jste v den hádky v práci měli kulminační den, kdy byla každá možnost ke zklidnění dobrá. Jak to mohli vědět? Sázejí snad na klasickou lidskou hádavost?

Nostradamus četl ve hvězdách věci tak neskutečné, že civilní svět do dneška neví, kdo je Michel de Nostredame vlastně zač, a čtyřverší z díla „Centuries“ se vykládají zásadně zpětně. Co když v těch hvězdách fakt něco uviděl?

One thought on “Astrologii se meze nekladou

  1. Astrologii mám ráda. Kdysi v 18 jsem si od prvního člověka, který u nás vydal astrologickou knížku a poskytoval snad první počítačově tisklé radixy, nechala jeden udělat. Bez výkladu. O výklad se dodnes (tedy dnes ne už tak docela a intenzivně) snažím. Objevila jsem tam úžasné věci. Spoustu věcí se mi objasnilo. Ale taky jsem zjistila, že vyložit horoskop je strašně náročná věc (i sám sobě) a zaplatit za to velké peníze se mi moc nechce. Ale třeba bych byla mile překvapená, kdybych někomu tu důvěru dala. A zjistila, že jsem astrologický „debil“ :-)))
    Ty novinové mě jednou napadlo číst tak, že jsem si říkala, co tak asi lze předpovídat těm kterým znamením?? Vahám zrovna problém s nerozhodností? Beranům aby si dali pozor na zbrklá rozhodnutí?? Štírům, že si mají dát pozor na sexuálního partnera?? :-))) Tenkrát mi to přišlo, že tahle má optika na ty předpovědi docela sedla :-)))

    To se mi líbí

Něco hezkého mi napiš

