Foťák na obtíž

Pamatuju si, jak mi kdysi vadily páry, které se muchlaly přímo na ulici před lidmi. Téma vztahů jsem v sobě neměla zpracované a dost mě ti lidé štvali. Že neberou ohledy na ostatní lidi a myslí si, že jsou jediní. Od té doby uběhla spousta času, ale narazila jsem na článek, který mi tu dobu připomněl.

Jako jsem já tehdy psala, že jsou lidi bezohlední a divní, protože neberou v potaz okolní lidi, tak dnes blogerka psala, že jsou divní všichni, co fotí. A argumenty měla úplně ty samé, jako já tehdy. V rámci možností – úplně se to srovnat nedá, protože se přece jenom jedná o dvě rozdílné oblasti:-). Blogerce vadilo, že všichni fotí. Přiběhne pes, v závěsu páneček, a lidé psa nepohladí, ale začnou si ho fotit. Zajde na koncert, a tam „nikdo neposlouchá“, jenom všichni fotí a z koncertu mají prd.

Sama jsem podobným názorovým obdobím prošla, tak vím, že za to až tak úplně nemůže. Já jsem v té době měla potíže se sebou samotnou, tak jsem kolem nevysílala zrovna přátelské signály. Slečně se třeba focení nedaří, jak by chtěla, tak má na všechny fotografy pifku. Co je komu do toho, že celý výlet fotím? Ano, situace, kdy třetina lidí pádluje po řece a zbytek se jenom veze a fotí, je na vhození do Moravy; nevidím ale důvod, proč by komu ta kvanta fotek měla bytostně vadit.

Sama mám pár zkušeností, proto můžu v klidu říct, že když na koncertě fotím, ještě neznamená, že si jej užiju míň než „nefotograf“.  Když před vámi stojí někdo s tabletem a fotí na tablet, můžete se posunout, nebo si najít místo úplně jinde. Sama jsem ještě ani nevylezla na pódium, abych si vyfotila bubeníka; patřím k fotografům, kteří se snaží nezavazet. Ale lidé na fotografy alergičtí vás zpozorují i tak, a propalují vás zlými pohledy, jako kdyby měli být zodpovědní za mediální výstup a vy jste jim tam dělali snímky bez povolení.

Je dobré připomenout, že obrazový výstup je vizitkou každého jednoho konkrétního fotografa zvlášť. Není to věc cizích lidí. Teze, že „žít“ a „fotit“ se vylučuje, je lživá. Není pravda, že nemůžete žít tak plnohodnotně, jako když vůbec nefotíte. Pro boha živého, vždyť je to jen zábava. Pokud nefotí vás bez povolení, nebo pokud vaši fotku bez povolení neprodají. Nezáviďte dnešní době digitální foťáky a nesnažte se škrtit kreativitu umělými omezeními, jako třeba nesmazatelná paměťová karta na 36 snímků, která stojí 300 Kč. Jste nasraní, protože ostatní fotí? Vemte mobil a bavte se taky. Jestli to zveřejníte, nebo nezveřejníte, je zase jenom vaše věc. Nikdo jiný do toho nemá co mluvit.

Odkazovník

Múzám
Downgrade
Facebook jako zbraň 
Elegie nad škopkem: Hoď ten foťák do kanálu

Něco hezkého mi napiš

