Usínání na Keltnera

Malá Liannka byla ve školce známá svojí neochotou odpoledne usnout. Zatímco většina dětí svých pár veršíků odpředla, já ne a ne zabrat. To mi více méně zůstalo. Aspoň v dobách školní docházky a téměř žádných aktivních zájmů.

Začala jsem chodit do práce, začala jsem fotit, v práci běhám, po práci běhám zase a dnes se v drtivé většině případů stává, že vlezu do postele padni jak padni a za pár oddychů nevím o světě. Nejčastěji po neděli, kdy nemám pohyb téměř žádný, mám spaní slabší a dost přerušované.

První cíleně vyhledaný tip na usnutí bylo, využít přípravy na astrální cestování, klidně a zhluboka dýchat a počítat od sta do nuly. Jednou mi doopravdy brněly obě nohy a trup, jako kdyby se chtěly oddělit, ale jinak to výsledky nemělo. Nejlepší usínací manévr jsem našla, když jsem ani žádný nehledala.

Tomáš Keltner ve svých knihách pracuje s cvičením, které je podobné regresi. Představujete si všechno, co jste dělali, od večera směrem k probuzení a hledáte okamžiky, kdy vám „to ujelo“ a vy jste nebyli tak úplně vy. Také zapojením mozku „tak trochu jinak“ člověk trénuje mimosmyslové vnímání.

Musím se přiznat, že se v půlce případů nedostanu ani po oběd. Začínám brát vážněji knížku o Mentalistovi, kde autor učil metody Patricka Janea, a v první řadě říkal, že postel je na spaní a na sex, a rozhodně není na práci. Člověk si říká: „Však to zvládnu“, ale o pár chvil později zařezává, a ani mu to nedojde. Nebo mu to dojde v neděli, kdy se po hodině spánku vzbudí a zjistí, že skončil u toho, jak přišel z práce, a je si naprosto jistý, že pak usnul.

Pokud máte problémy se spaním, vykašlete se na teplé mléko a vyzkoušejte některou z meditačních a vizualizačních metod. Zabere vám líp, než prášky:-).

One thought on “Usínání na Keltnera

Něco hezkého mi napiš

