Vlastimil Vondruška ve Veselí nad Moravou

Musím se přiznat, že i když jsou doma všichni ostatní příznivci Vondruškových knížek, já jsem zatím nepřečetla ani jednu. A to si už ostatní začali domů Vondruškovy knížky kupovat; o zásobách v místní knihovně se radši ani nebavím. Ráda si vyjdu za kulturou a beseda se čtenáři tohoto autora, píšícího historické detektivky, mi hned padla do oka.

Akce se konala v zasedačce v prvním patře, kterou čtenáři až na pár židlí téměř úplně obsadili. Vondruška mluvil o svých začátcích, o malých náhodách, které formovaly jeho dráhu a dostal se i k autentickým záznamům ze starých kronik českých měst. Se zaměřením na právo a na soudnictví.

Z jeho řeči bylo poznat, že má přesnou vizi a ví, jak a o čem chce psát. Aktuálním projektem je zatím plánovaná sedmidílná Husitská epopej, ze které do dnešního data vyšly dva díly.  Hodně z nás si řeklo „Hurá, aspoň mám čas dočíst všechny jeho ostatní knížky a udělat si v tom trochu pořádek“. Abyste tomu rozuměli, lépe informovaní příznivci Vlastimila Vondrušky tvrdí, že je schopný napsat za rok pět knížek (nebo to bylo sedm?) – v každém případě se tento historický spisovatel činí.

Komunikativní a extrovertní spisovatel, kterému se ani na okamžik nezastavily ruce, vypadal přátelštěji a sportovněji než jeho podobizna na „záložce“ – podpiskartách nabízených u vchodu. Když jsem jej svým malým tichým „šmírákem“ zkoušela fotit, měla jsem potíž zachytit jej ostře. Vypnula jsem zvuky a blesk, abych nerušila přednášku, a snad nemám fotku, na které není máznutý pohybem. Zrcadlovku jsem nebrala – cvakat tam do přednášky závěrkou se mi příliš nechtělo.

Někdy je zkrátka potřeba, aby to byl sám spisovatel, který ponoukne čtenáře najít si jeho knihy. U mě a Vlastimila Vondrušky je to přesně ten případ.

vondruska03

vondruska

4 thoughts on “Vlastimil Vondruška ve Veselí nad Moravou

  1. Objevila jsem detektivky zhruba před třemi roky. Četba silně návyková. Pro mě. Kolik zajímavých věci jsem se, mimochodem, dozvěděla. Učitelé dějepisu by je měli předčítat. Ale rovnou přiznávám – Přemyslovskou epopej jsem zhasla na cca 129 stránce. Už jsem nebyla schopna si pamatovat, kdo s kým a kam se stěhoval nebo válčil 🙂 Zapamatovala jsem si podstatné – i králové byli lidi. PS: a co Tremayna? zkusila jste? já si totiž v odpočinku (nuceném) a na stará kolena (budoucí) cestuju časem a zjišťuji, co přede mnou regály tajily.

    To se mi líbí

Něco hezkého mi napiš

