Downgrade

Dosavadní zkušenosti s okolím nebyly zrovna snadné, tak jsem si myslela, kdoví jaká nejsem silná osobnost. Že jsem si vybudovala svůj vlastní život se svými vlastními názory a to, co se mi dělo po čas školní docházky, mi pomohlo stát se silnější a odolnější. Houby s octem. Stačilo si koupit foťák.

Začnete fotit, číst fotografické časopisy a začne to. Objektivy, nezrcadlovky, různé technické vychytávky a už se vezete. Okolo vás si chodí fotografové, co fotí plesy Nikonem D7000 na objektiv 18-105 s automatickým režimem, fotky mají o půlku lepší než vy a vy se zacyklíte v objektivech. Jeden tvrdí, že si pomůžete, další vytrubuje do světa, že ta pevná skla se světelností 1,8/f do 6 000 Kč jsou stejně na prd, protože kreslí úplně stejně jako setové zoomy; akorát to není vidět, protože používáte nižší clony a tím pádem to necvičené oko mate.

Tak se v tom plácáte a jak každý tvrdí něco úplně jiného, nakonec zjišťujete, že toho víte ještě míň než na začátku. Chytlo mě to do sítí celkem záhy. Moji věrní čtenáři si pamatují, že jsem vloni poměrně dost dlouho řešila makroobjektiv a Tokinu 14-25 mm 4,0/f. Nic z toho jsem nedotáhla do konce; co jsem potřebovala jsem si odfotila s tím, co mám.

Pak mi začal v hlavě hrabat Fujifilm. Konkrétně foťáčky z řady X – X10, X20 a podobně. Asi dvakrát jsem už poměrně vážně uvažovala nad tím, že zrcadlovku vyměním právě za zmíněný stroj ( z APS-C čipu na 2“ snímač). Nejvíc mi na zrcadle vadí, že jej nemůžu nosit s sebou v tašce (nevleze se tam). Když si ale projdu svoje dny, stejně během dopoledne nefotím (práce) a než odpoledne někam jdu, vždycky se otočím doma. Ty případy, o které mi jde, jsou asi dva nebo tři za rok, kdy se mi nechce nosit zrcadlovka, protože si nejsem jistá, jestli budu fotit.

Navíc, takové malé tajemství: ať už budete fotit čímkoliv, ty fotky budou vypadat pořád stejně. Stále to budete jen vy, kdo je nafotí. Proto je hloupost myslet si, že jenom zrcadlovka samotná vám vyčaruje o řád lepší fotky. Technicky kvalitnější možná, ale při focení o technickou kvalitu nejde. Vím, že mezi Porsche a žigulíkem je poměrně dost velký rozdíl, a u foťáků je to podobné. Nejde ale měnit foťák za zrcadlovku (nebo za Fujifilm) jenom kvůli tomu, že si myslíte, že vám to samo od sebe začne najednou líp fotit.

Takže zase zpátky k setovému 18-55 mm objektivu s close-up filtrem Canon 250D a hurá na to, co se počítá doopravdy: lovit snímky! :-).

One thought on “Downgrade

Něco hezkého mi napiš

