Bitchy resting face

V kavárně sedí slečna a trochu nepřítomně míchá svoje capuccino. Ústa stažená, obličej kamenný a v očích žádný lesk. Na první letmý pohled už několik mužů zaujala, když se ale potenciální nápadníci podívali blíž do obličeje, převedli svůj zájem na obyčejnou slušnost a zapluli kousek dál. Co se jí asi honí hlavou? Proč je tak kamenná a nedostupná? 

Abych řekla, hlavou se jí nemusí honit nic katastrofického. Existují typy lidí, které vyrobili s unifikovaným obličejem, ať už cítí cokoliv. Třeba já. Už jsem se tady zmínila, že se mě lidi rádi ptají, proč jsem smutná. Že tak jako já spokojený člověk nevypadá. Dokážu si představit, že si cizí lidé na ulici o tom mém ksichtíku myslí , že je přezíravý, namyšlený, povýšený a nezábavný. Tak mě chlapi balí většinou přes internet, kde není vidět ta „bitchy resting face“, a člověk může zkoumat ten zbytek.

Pojem „bitchy resting face“ se začal objevovat nedávno. Jedná se o označení obličeje, který vypadá podmračeně a přísně, i když je majitel uvolněný a spokojený. A když se pokusí usmát, vypadá to křečovitě a neupřímně. Úsměv totiž neošidíte; musí se zapojit celý obličej a rozsvítit oči, jinak to neplatí. Já se většinou uvolním až za nějakou chvíli mezi „svými“. Pak už je to jiný příběh. Abych ale lámala srdce na ulici na potkání, to nehrozí.

Když jsem před časem pozorovala svoje fotky, tak, jak je zaznamenali spolužáci na střední, řekla jsem si přímo a rovnou, že něco takového bych neoslovila ani já sama. Tehdy jsem byla ještě vnitřně nešťastná, tak se můj neutěšený psychický stav celkem jasně odrážel i ve tváři. Jako challenge pro další období jsem si dala za úkol působit přátelštěji, nebo si aspoň hlídat, jak se tvářím, a upřímně se ptát, jestli bych sama sebe oslovila. Tento chvályhodný počin mi trochu kazí můj unifikovaný obličej.

Zároveň musím poznamenat, že na tom nejsem ani zdaleka tak zle, jako někteří další. S úsměvem se mi daří více či méně úspěšně pracovat a zjistila jsem, že když se chvíli cíleně přemáhám, v mozku se něco přepne a já se začínám usmívat automaticky. Jsou ale ostatní, kteří to mají s „bitchy resting face“ daleko složitější. Proto mějte na paměti, že každý podmračený bubák vás nechce sežrat. Třeba u něj v mysli svítí sluníčko. Jenom to sluníčko nedosvítí na povrch.

2 thoughts on “Bitchy resting face

  1. dovolím si nesouhlasit – typ obličeje, který vzbuzuje „anti-halo reflex“ už popsán byl. A s tím „usmíváním se“ rozhodně pokračujte – náš mozek je ťulda, kterého jde – minim. v tomhle – skvěle oblbnout 😉

    To se mi líbí

Něco hezkého mi napiš

