Najít svou vůni? Zkusíme to…

Nedávno jsem byla v drogerii a rozhodla se zkusit nějaké vůně. Pořád jsem se považovala za nezařazenou – posledních pár vůní, co jsem používala, bylo L’Instant od Guerlaina, růžová Flora od Gucci, Rose od Prady a Royal Desire od Christiny Aguilery. Vytáhla jsem z regálu tester k vůni Aguilera at Night. Kdysi dávno jsem ji dostala a pamatovala jsem si ji jako sladkou orientální vůni, která se mi líbila. Nastříkla jsem si ji na papírek a málem jsem se udusila.

Nějak se mi časem změnil nos a byl to spíš sladký smrad, než vůně. Stejně dopadla Eau de Gaga – volně dosaďte Aguileru at night, Naomi od Naomi Campbell nebo Wild Rose od Avril. Sladká dusivá orientálka, snadno zaměnitelná s čímkoliv dalším. Když jsem po cestě domů (bez vůně) přemýšlela o svých preferencích, začala jsem zjišťovat, že už dávno nepatřím mezi lidi, kteří na sebe nalijí cokoliv. Je pravda, že mám citlivější nos a „moje“ vůně jsou hodně často slabší ( L’Instant je pastelová sladká, růžová Flora zase květinová sladká a hromada lidí jim říká „vůně unylé“, protože mají daleko slabší nos na kde co v okolí).  Často říkám, že jestli chcete zjistit, kam se asi mezi vůněmi pohybuju, zkuste v drogerii Seductive od Guess – to je pro mě rána kladivem do obličeje. Takže cokoliv slabšího než Seductive od Guess:-).

Kdesi jsem četla, že parfém je dobré vybírat taky podle flakonu. Že vás oko samo navede. Je pravda, že všechny flakony, které měly obsah do růžova, byly romantické květinovky (Miss od Miss Sixty, Rose od Paula Smitha, Flora od Gucci), všechny béžové a zlatavé byly sladké a spíš orientální (Naomi od Naomi Campbell, L’Instant od Guerlaina, Royal Desire od Christiny Aguilery, Chic od Celine Dion) a všechny fialové byly sice zajímavé, ale nudily mě (Infinite moments od Avonu, Parlez-moi d’amour encore od Galliana, Eclat d’Arpege od Lanvinu).

Zajímavá byla zelená vůně. Konkrétně se jednalo o Avon, Love to the fullest od Reese Witherspoon. Samotná vůně mi připomínala pendrek (lékořici) a na mojí kůži se celkem zajímavě rozvoněla.  Zkoušela jsem i sytě rudou Absinth od Lacroixe pro Avon, která mi do voňavého arzenálu přidala zkušenost s kapradím.

Nakonec, ta nejlepší vůně pro mě byla kombinací z každého rohu něco. Začátek pepř, srovnatelný s vůní City light od Espritu (fialový flakon). Ten přechází do kapradí, obaleného v něčem sladkém. Celkový dojem je sladký s kapradím a benzínem. Je pravda, že když jsem Fuel for Life zkoušela na vnitřní straně zápěstí, rozvoněl se „jenom“ do toho kapradí, ale druhý den, na krční tepně pod vlasy, byl výsledek o něco jiný. Ideální chytrá horákyně – něco teplého, ale není to orientální, něco pepřového a něco od kapradí, ale nenudí to, a nenosí to každá druhá. Což je, myslím, pro výběr osobní vůně ta esenciální vlastnost:-).

Jak to máte s vůněmi vy?

5 thoughts on “Najít svou vůni? Zkusíme to…

  1. Zajímavé. Už dlouhou dobu mě kosmetika extra nebere (to od té doby, co můj decentně namalovaný obličej se mému muži – budoucímu – zdál přehnaně zmalovaný). Tak šetřím a u nás doma se rtěnky a stíny neobjevují :-)) Lak a odlakovač jen pro dceru, která před nedávnem experimentovala.
    Ale vůně… to mohu. Bohužel nemám na ty dražší… to si občas jen zajdu do drogérie (nejraději na letišti) a nějakou dražší vyzkouším a hledám, co by mi sedělo. Zatím nic moc. Pod strom jsem dceři (sobě) koupila dětský – sladce voní :-)) Nejlíp z toho všeho, co jsem si vyzkoušela. Bohužel ty levnější zas dlouho nevydrží 😦 Takže zatím jsem se bohužel nenašla….

    To se mi líbí

      1. Nejhorší je, že já mám pocit, že bych tam měla jít se seznamem a odškrtávat si, co mi voní a co vůbec ne… protože si to pak už nepamatuji 🙂

        To se mi líbí

Něco hezkého mi napiš

