Drahá vs. levná kosmetika

Většinou se nevyplácí při nákupu kosmetiky jít do sféry vyšší, než dovolí vlastní peněženka, nebo v případě mladších slečen peněženka rodičů. Budu se teď bavit o dekorativní kosmetice: vyplatí se kupovat „high end“ věci? Jsou v něčem jiné, kromě ceny? A vážně jsou levné obaly jediný rozdíl mezi drogerií a parfumerkou?

Sama mám v kufříku 1/3 drogerky a 2/3 high-endu. Tvářenky od Guerlaina jsou moje krevní skupina a řasenka z parfumerie mi ještě nikdy po dvou měsících nezhoustla tak, že se s ní už nedalo namalovat. Vydrží dlouhou dobu a pozor – celou dobu bude taky hezky vonět originální parfemací. K řasence z drogerie doporučuju nečichat snad už po otevření. Osobně mě otravuje kupovat řasenku každý měsíc a půl, protože „to“ přestane kamarádit tak, jak bych si představovala.

Oční stíny jsou úplně jiná kategorie. Dokážu s klidem říct, že na výkonu paletek od značek Revolution nebo Sleek doopravdy něco je, ale zároveň bych měla pro úplnost dodat, že jsem si v kufříku nechala Zoevu, Too Faced a Inglot. Když ty paletky osaháte a chvíli se s nimi malujete, přestane vás ten černý měkký plast přitahovat. Když už něco používám den co den,  musí mě to taky potěšit, což je u některých obalů problém. Stíny od Zoevy, Inglotu a Too Faced mají navíc jemnější strukturu a téměř samy se rozpracovávají. Vytvořit plynulý přechod s těmi levnějšími je daleko složitější, ale jak jsem psala v The Perfect Palette tagu – i mezi high endy se najdou ty, co dělají spíš fleky:-).

Levná drogerie nemá v popisu práce rozvíjet mimo produktu zároveň parfemaci a materiál obalu. Navíc je potřeba zdůraznit, že inovace nejčastěji chodí od drahých parfumerkových značek a low endy jenom kopírují aktuální módní trendy. Často je vidět, že jedna korporace vlastní nějakou top level značku, a k ní jednu či pár low endových – dámy, které si čas od času udělají radost high-endem pak tedy financují rozvoj pro značky z drogerie:-).

Když je slečna na kapesném, moc toho nenadělá. Když si ale začne vydělávat sama, jsou už její investice její věc. Přehlížet parfumerii, protože drogerka umí totéž, není dobrý nápad. Pořád člověk musí řešit typ pleti a charakter produktů, které mu sedí a které ne. Že je ta věc z parfumerie ještě neznamená, že není možné vybrat si výrobek, který nebude sedět.  Stejně tak je rozdíl, jestli vyplácáte make-up za tři měsíce jako spousta blogerek, nebo za rok a půl jako já. Dávat do make-upu víc peněz na tři měsíce, nebo na půl roku je velký rozdíl.

Nikdy jsem se nepovažovala za high end holku, ale je pravda, že se mi pomalu, plíživě začínají dražší kousky ve výbavě usazovat. Ta péče, kterou jim výrobci věnují je poznat, a navíc vás to nutí víc myslet – kupovala jsem hromadu věcí z drogerie, a ty jsem pak hodně často musela rozdat, protože jsem pro ně neměla využití. Když si místo deseti věcí musíte koupit jednu, budete si pečlivěji vybírat. A i když to působí nelogicky, nakonec vlastně ušetříte – za ty věci, které byste časem vyhodily, protože běžný člověk šedesát rtěnek a dvacet tvářenek nevyužije – pokud není make-up artist nebo vizážistka. Ta kupa věcí je pak v konečném důsledku nespotřebovatelná a po čase se vám výrobky začnou kazit. Ano, pudrové po pěti, šesti letech, ale „vykvetou“ stejně. A ze sběratelských důvodů si prokvetlou tvářenku zaručeně nenecháte …

its-wednesday

3 thoughts on “Drahá vs. levná kosmetika

  1. 🙂 nejsme tak bohatí, abychom kupovali levné věci … Hezká úvaha, skoro z „vyšší“ finanční. Myslím, že k tomuhle musí každý dojít sám. Věkem a zkušeností. Neříká se mi to lehce, ale v mládí je čas opravdu velice „krátký“ relativní pojem – i 1/2 roku je úměrné doživotí 🙂

    To se mi líbí

Něco hezkého mi napiš

