Strach jde mít jedině z budoucnosti

Týden uplynul a mně všechny hysterické nálady sedly ke dnu, tak už vnímám pod pojmem „kalamita“ trochu jiné věci. Je pravda, že dokud vás něco nevystaví přímé zkoušce odolnosti, můžete teoretizovat jak chcete. To, jestli jste se někam hnuli nebo ne, stejně prověří zase jenom další zkouška.  U mě navíc ta breberka udělala jednu zásadní chybu: začala mi podsouvat pocit strachu, který už dávno znám a který jsem zvládla otázkou: „To se fakt chceš klepat celý život, jenom proto že se bojíš, co pak?“ Nejdřív ty myšlenky vypadaly rozumně, ale pak začaly eskalovat do stavu, se kterým jsem se už setkala a který už umím zvládnout.

U mě se vyčistilo nebe a už se aspoň z té abstraktní mlhy začaly rýsovat základní obrysy. Jak se říká, zajíci se počítají až po honě a mít hned zezačátku strach z té nejhorší možné alternativy bývá běžným zvykem tvora zvaného lidská bytost. Přitom si všimněte, že když člověk čeká kalamitu, jde až na samotný okraj všech variant – vypouští všechny kontrolní mechanismy, které mají úředníci na zaplacené složenky a tak podobně.

V poslední době jsem se dostala i ven fotit a na to, že za poslední týden bylo víc mrazivých dnů, než těch hezkých, mám poměrně dost jarních detailových fotek. Pořád používám setový základní zoom s close-up filtrem, pořád se zaměřuju na neutrácení a pořád mi v hlavě šrotuje myšlenka, že bych uživila makroobjektiv. Fotila bych potom dvěma pevnými skly; Nikkorem 35 mm 1,8/f a Tamronem 90 mm 2,8/f. I když si rozumově říkám, že to, co vyfotit chci, vyfotím už teď, ten zbytek to nebere jenom z té rozumové stránky. Navíc, dvě pevná skla jsou dvě pevná skla…

prsticky

Něco hezkého mi napiš

