Ošklivost není vrozená, ale získaná

Češky platí za nejhezčí ženy na světě, ale jsme to právě my, které se k líčení a úpravě zevnějšku stavíme nejchladněji . Přes 46 procent žen se večer „odličuje“ vodou a mýdlem, a když jedete autobusem nalíčené, nutně si musíte připadat jako exot.

Líbí se mi, když někdo tvrdí, že rád nosí kombinaci konfekce a vintage módy. V podstatě tím říká, že nosí levné a staré oblečení. Stejně tak si české ženy vymyslely pojem „přirozené líčení“, a myslí tím řasenku a tenkou černou linku ve vnitřním víčku, která není rozmáznutá vatovou tyčinkou, a tak s ní vypadají jako strašidlo. K tomu neopečovaná pleť, zarudlá, nesjednocená, a image je na světě.

Zaujaly mě arabské ženy. Chlapi jim nařídili, aby kvůli chlapům nosily burky, a i přesto, že jsou na veřejnosti zahalené, investují zajímavé částky do make-upu. Jen tak, pro sebe, i když je nikdo nevidí.

Před časem jsem na síti narazila na článek, který tvrdil, že hromada žen má ošklivost trvalou a nezvratnou. Já si myslím, že je základem péče o celou osobnost – jak ve smyslu čistoty a zdraví, tak ve smyslu upravení nedostatků a zvýraznění silných stránek. Asi to bude znít babičkovsky, ale když budete čisté a opečovávané a budete vědět, co je na vás hezké, nemůžete patřit mezi ošklivky. To, že si to dennodenně vsugerováváte do hlavy, protože tomu věříte, už je věc druhá. Jen nebýt lenivá, a tak, jako se starám o všechno a všechny kolem, se věnovat sama sobě.

Na tomto místě bych ráda uvedla, že všechno je důležité dělat pro sebe, ne pro cizí lidi. Teoreticky by se to mělo týkat i depilace na nohách a na tříslech; beztak se 3/4 populace (včetně mě) věnuje depilaci jenom kvůli kyselým ksichtům většiny lidí na ulici. Jenže depilace je téma ještě výbušnější, než každodenní upravování svého vzhledu.

Sousedky Slovenky patří k nejkreativnějším Evropankám, co se týká líčení. My, Češky, jsme stavěné do pozice rockerek a metalaček, jak v hudbě, tak ve vlastní image. Přitom u našich nejbližších sousedů krásně vidíme, že to tak být nemusí. Buďme trochu víc hravé a dovolme si dělat samy sobě radost. Ať potom nemusíme být jedovaté na modelky a beauty blogerky a nezasypáváme diskuze nenávistnými komentáři.

zlatovlase-chmyri

8 thoughts on “Ošklivost není vrozená, ale získaná

  1. Zrovna dneska při focení v přírodě jsem byla navlečená do maskáčů, černé bundy, maskáčového šátku a slunečních brýlí, s foto batohem na zádech a před barákem mě nepoznal ani soused, který mě zná spoustu let. Ale když jsem v civilu, tak jako ženská vypadám a jako ženská se i cítím. A v kůži ženy je mi fajn. Ale oblékám se a upravuji výhradně podle situace, ve které zrovna jsem… A je mi úplně šumák, co na to říkají lidi..:).
    Ale chápu, jako to myslíš a souhlasím s tím, že máme myslet i na sebe a o sebe se strarat a i sobě dělat radost…:).

    To se mi líbí

  2. díky; začínala jsem si myslet, že jsem víc „jiná“ než jsem, protože se češu a maluju, a to, prosím, oboje doma před odchodem do práce 🙂 Na druhou stranu, musím se zastat. K „beauty“ blogerkám nechodím. Důvod? Pokud potřebuji radu, ráda ji přijmu, když je podána „srozumitelným“ jazykem. Nesetkala jsem se s článkem, který by byl určen pro obyčejné ženy – a jednoduchými, prostými slovy popsal co a jak. (pokud existuje, předem se omlouvám)

    To se mi líbí

  3. A co kdybyste se vy holky vykašlaly na čmárání si cizích ksichtů po vlastním obličeji?
    Hezký holky budou hezký i bez toho, vošklivý si to pravidelně ještě pohorší a medián je nejfrekventovanější.
    Mákokterej chlap touží usínat vedle klauna a budit se vedle mumie.

    To se mi líbí

    1. a to říkáte až teď, milý vR? Mně, co má léty natrénováno tak, že zrcadlo svým zjevem ani neobtěžuji 🙂 njn – víte, když my, holky, se rády líbíme, a ty rozumné dokonce samy sobě. Určitě doma nelétáte ve spoďárech a půlce brnění (i když – hmm, Vaše boty doteď závidím 🙂 ..). Každopádně – souhlasím – nafutrovat si úplně cizí gezicht není ono. Na druhou stranu – když je žena spokojená, je i chlap – a kterýmu by se nelíbilo (zvlášť pro nás, „mládnoucí“) semo-tamo uslyšet lichotku? Beru to i jako projev slušnosti, pokud někam jdu. Vyjadřuju, že mi na těch lidech záleží, dala jsem si „práci“…

      To se mi líbí

  4. Je pravda, že z hnusné holky neudělá hezkou „jenom“ make-up. Musí změnit kompletně celý přístup, jak psychicky, tak ohledně péče o sebe. Dokonalý a ideální make-up stejně chlap nemá šanci poznat. Štukaturu naházenou na obličej zednickou lžící neberu:-).

    To se mi líbí

Něco hezkého mi napiš

