Elegie nad škopkem: Hoď ten foťák do kanálu

Když vám přijde na pivo norek, který jede od včerejšího večera, můžete se těšit na detailní psychologický rozbor vaší osobnosti. Zvlášť to platí, pokud je místní a viděl vás drandit po okolí s foťákem. Myslím, že to už pár uživatelů fotoaparátu slyšelo: vyfoť mi psa, nafoť a vytiskni mi panorama na zeď nebo proč nefotíš lidi.

Mě vždycky pobaví jeden, který nedokáže vzít „ne“ jako odpověď a vždycky, chudinka malinká, hořekuje jaká jsem kráva a že každý fotograf musí svoje fotky s někým komunikovat (cituju norka s x litry chlastu v krvi:-)  ). To je potom rozbor par excellence, o který jsem se neprosila.  Jsem docela ráda, že mám dopolední směnu. Jak začne dostávat hladinku, mizím v tichosti domů, do bezpečí:-).

Tak jsem se dostala k jednomu poměrně zajímavému tématu. Že nikomu nevysvětlíte, že „fotografů“ chodí po světě kvanta a do galerií se dostane jenom velice malý zlomek. Ještě líp, pokud se vás norek ptá: „Jak se tedy chceš stát slavnou fotografkou?“ Já se nechci stát fotografkou, já chci chodit po okolí s foťákem a sbírat snímky do alba. Úplně nejlíp je to v současné době – obrázky dokreslují moje články.

Taky si myslím, že začít fotit „jenom“ abych se stala slavnou fotografkou není moc dobrý nápad. Mám pocit, že když se tím, co dělá člověk nebaví, stojí to za prd, ať už je to focení, nebo jakákoliv jiná činnost. Zvlášť to platí v dnešní době, kdy už fotí od otvíráku výš úplně všechno a kvalita internetových galerií se měří podle hesla „Čím víc pruhů, tím víc Adidas“ „Čím víc giga, tím líp“. No – v dnešní době Flickru už můžeme počítat na terabajty.

Milý norek ze mě nic konkrétního nedostal. Když jsem ho odmítla portrétovat, odpověděl, že jsem kráva a že bych se měla někdy ožrat. A že pokud si od něj nenechám zaplatit 800 Kč a nepůjdu s ním fotit do krajiny, můžu ten foťák rovnou fotit do kanálu. Že mu mám vysvětlit, na co ho teda mám. Největší legrace na tom je, že nejpozději do úterý vystřízliví a já budu mít po srandě … 🙂

bublinkova

One thought on “Elegie nad škopkem: Hoď ten foťák do kanálu

Něco hezkého mi napiš

